Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene al Republicii Moldova

Ambasada Republicii Moldova în Republica Populară Chineză

A A A

Comunicat de Presă

Publicat:Thu, 06/06/2019 - 11:49

Ref: participarea Republicii Moldova la Expoziţia TopWine China 2019

În perioada 04-06 iunie curent, în urma negocierilor Ambasadei cu organizatorii Expoziţiei TopWine China, a fost obținut un pavilion expozițional cu titlu gratuit. Astfel, împreună cu implicarea Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV), a fost organizată participarea a 16 companii vinicole moldoveneşti, cu un pavilion comun (90 m.p.), la una din cele mai influente expoziții pe acest segment din China (Centrului Național de Conferințe, Beijing).

TopWine China este una din cele mai mari expoziții din China dedicată vinurilor și băuturilor alcoolice. Republica Moldova a fost prezentă cu 16 producători autohtoni: Purcari, Bostovan, Mileştii Mici, Rădăcini, Imperial Vin, Chateau Vartely, Garling, Migdal-P, Alianța Vin, Gitana, Vinuri de Comrat, Vinăria din Vale, August Bauer, Basavin, Castel Mimi şi Glasonia, care au prezentat vizitatorilor peste 100 de tipuri de vinuri de soiuri clasice și autohtone. Experţii şi vizitatorii chinezi au apreciat calitatea şi competitivitatea vinurilor oferite de companiile vinicole din Republica Moldova. Expoziţia a fost mediatizată la posturile de televiziune locale şi revistele de specialitate.

Pavilionul țării a fost vizitat de către Ambasadorul Denis JELIMALAI, care a discutat cu vinificatorii despre oportunitățile și dificultățile pe care le prezintă piața chineză de specialitate. De asemenea, la stand au fost prezenți reprezentanţii Institutului Național de Cercetare a Industriilor Alimentare și de Fermentare din China. Drept urmare, CNRIFFI a publicat o serie de materiale referitor la participarea Republicii Moldova la TopWine 2019 pe contul oficial “Centrul de Promovare al Vinului Moldovenesc”, reţeaua de socializare ”WeChat”, pe site-ul “Wine of Moldova”, varianta în limba chineză.

Evenimentele menționate au fost o bună oportunitate pentru companiile moldoveneşti de a promova vinul autohton pe piața chineză și a stabili parteneriate noi de afaceri.